Fogászati problémák

Fogászati problémák, melyeket a csontelhalás okoz

Hazánkban a csontritkulás (osteoporosis) és a csontelhalás az időskorú lakosság között népbetegségnek számít, közel 900 000 ember szenved csontritkulásban, melyből minden 5. beteg kap biszfoszfonát gyógyszerkezelést.

A szájsebészek egyre gyakrabban találkoznak olyan csontritkulásban szenvedő és biszfoszfonát gyógyszerkezelésben részesülő betegekkel, akik a jó szájhigiénia és a rendszeres fogászati kezelések ellenére az állcsontokat (főleg állkapocs) érintő csontelhalással jelentkeznek. 60%-ban valamilyen szájsebészeti kezelést követően (pl. foghúzás), 40%-ban spontán jelentkezik a kórkép.

Miért alakul ki a csontelhalás?

15 évvel ezelőtt a Berni Egyetem kutatói kétféle génszakaszt diagnosztizáltak, amelyek közvetlenül felelősek az állkapocscsont atípusos csontgyulladásért, illetve csontelhalásért. Azok, akiknek a szervezete hordozza ezeket a genotípusokat, sokszor fogínyvérzés utáni implantátumvesztéssel fordulnak fogorvoshoz. A genetikai hajlamokat kimutató teszt itthon DentiGen néven ismert.

A DentiGen-teszt a megoldás lehet

Amennyiben csontritkulásban szenved és a tünetei kezelésére biszfoszfonát tartamú gyógyszerkezelésben részesül és fogászati, szájsebészeti kezelésre készül, akkor fontos tisztában lennie azzal, hogy az úgynevezett rizikó csoportba tartozik-e. A DentiGen-teszt során kiderül, hogy Ön fokozottan hajlamos e a biszfoszfonát okozta állcsontelhalásra.

A weboldalon található árak nem minősülnek ajánlattételnek. Személyre szabott ajánlatot konzultációt követően tudunk adni.
Hívjon minket!